İşletmelerde Gelişim ve Değişim Yönetimi


İşletmeler neden gelişim ve değişim yönetimi yapılması gerekiyor. Çünkü rakipler de insanlar ve olanaklarda değiştiği zaman daha fazla satış yapmak ve işletmenin devamını sağlamak için zamanın işletme trendlerine bağlı olarak değişiklik yapmak gerekli. 

İnsanların ihtiyaçlarını belirlemek ve geleceği görerek ürün ve hizmet geliştirme, işletme yönetim ve üretim tekniği ve iş yapış modelinde değişiklik yapmak şart. Babadan kalma yönetim ve iş yapış modelleri ile bu zamanda giderinizi karşılar yada biraz daha fazla para kazanırsınız.

Değişme karşı çıkmak, direnmek yaşlanmaya karşı çıkmak kadar akilsizca davranmaktan başka bir fayda elde edilmez ve sonuç değişmez. İşletmelerde gelişim için değişim şarttır. Ya değişir yaşamaya devam ederler yada yok olup giderler. Ancak her değişim gelişim değildir. Çürüme de değişimdir.

İşletmelerde her zaman gelişime açık bir alan ve iyileştirme yapilacak muhakkak bir konu vadır. Sizde kayıp edenlerden olmak istiyorsaniz değişim fırsatlarının yararlanma yoluna gidilmesi gereklidir.

İşletmelerde analiz yapılarak günümüz işletme yönetim anlayışına bağlı olarak yapılacak iyileştirmeler ve eylemler belirlenerek eyleme geçilir. Bir işletme de yapılması gerekli alanlar olarak

1. Pazar payı araştırması ve rakipler ile müşterinin analizi ve beklentileri,

2. Gelecekteki teknoloji ve insanların gelir ile yaşam olanakları ve demografik yapısı 

3. Pazarlama ve satış çalışmaları

4. Tedarik ve üretim, dağıtım zinciri

5. Finansman yönetim ve yatırımlar

6. Yeni ürün ve hizmetlerin geliştirilmesi 

7. Uluslararası pazarlama, Bayilik ve franchise vermek

8. İnsan kaynakları, ücretlendirme ve bilgi yönetimi 

9. Reklam ve görünürlük çalışmaları

10. Marka, patent ve icat haklarını korumak 

Evet görüldüğü gibi işletmelerde bir çok alan geliştirme yöntemi ile rakiplerden faklı konuma sahip olunarak farklılasmak yollu ile farklı ve karli bir işletme olur. Yukarıdaki yazılan madelernde kendi iclerinde farklı alanlara ayrılarak etkin yönetim ve işletme gelişim ile hayata kalmaya devam edersiniz. 



Yorumlar