İyi Esnaf Olmanın Anahtarı Nedir.

Esnaf aslında küçük işletme sahiplerine verilen genel bir ad olup kısmı imalat ve satış yerleri olan direk son kullanıcıya satış yapmasının yanında toptan ürün satışı yapanlarda vardır. Ayrıca sadece uretim yapan yada sadece satış yapan esnaflarda vardır.

Esnaflar daha çok gecimimini sağlamak yada biraz daha fazla kazanç sağlayarak yatırım yapacak imkanları olan insanlardır. Ancak esnafların kurumsallasma sonrası esnaflıktan terfi ederek iş adamı olmaya en yakın insanlardır.

Esnafların en büyük sıkıntısı işi kendileri kurdukları için ekip kurmak ve yönetim konusunda sorunlar yaşamasi ve işletme yönetim konusunda bilgi kaynaklarına ulaşamaması olarak sıralanabilir.

Esnaflar genelde yerel olarak lokal işletmeler olup müşteri ile genelde bire bir yada çok yakından muhatap olma olanaklari vardır.

Ancak yakın zamanda avmlerin çoğalması ve AVM deki mağazaların müşteriye daha fazla onem vermesi ve insanların avm de alış veriş yapmayi tercih etmesi esnafların kedini ve ekibini üretim yönetmeni, işletme organizasyon yapısında be satış ile finans yönetim konusunda geri kalmasi ile parasal olarak geliri azalması esnafları zor durumda bırakıyor.

Her ne kadar avm ler cogalsa da insanımızda çarşı kültürü devam etmektedir. Ancak esnafların da babadan yada dededen kalma işletme anlayışından kurtularak günümüz işletme trendeki yönde ilerleme yapması gerekiyor.

Şu anda isletmesi olan esnafların kar marjini artırmak, satışları yükseltmek için yeniden yapılanmasi gereklidir. Yeniden yapılanmak isteyen esnaf

1. Kendini geliştirmek ve işletme konusunda eksikliğini tamamlamali
2. Yeni üretim teknolojisi ve trendleri belirlemeli
3. Kendini hedef kitlesine göre konumlandırma yapmalı.
4. Daha çok satış ve pazarlama için plan yapmalı, bütçe ayırmalı.
5. Markalama ve kurumsalasma konusunda planlar yapmalı.
6. Ürünler için patent, marka ve kalite belgeleri almalı.
7. Kurumsal bir yönetim organizasyon yapısı oluşturmali
8. Finansman yönetim konusunda bilgi sahibi olmalıdır
9. Güler yüzlü ve temiz giyimli, insanlarla iletişim iyi olmalı, nazik tatlı dili ve modaya takip etmeli.
10. Satış sonrası hizmetler ve garantiler sunmalıdır.

Bir işyerinin geliri ve kazancı da tezgahtarın yada satış  elemanın elinde.
Bir iş yerini iş yeri yapan elemanlardır nitekim bir işletmeyi terk eden müşterinin %68 elamanlar yüzünden terk eder. Aynı zamanda işletmenin karının %60 da satış sonrası hizmetlerden elde edilir.

İnsanlari anlayarak işletmesini ona gore dizayn eden, modayı takip ederken insanların beklentilerinin karısilayacak ürün sunmasını bilen satış konusunda kendisini yetiştiren esnaf, esnaf olmanın anahtarıni eline almıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder