SATIŞ TEKNİKLERİ NELERDİR?

Satış yöntemleri ve satış teknikleri aynı gibi algılamada aslında satış yöntemleri ürüne ve satış yapacak kişi ile kuruma göre satış stratejisi oluşturmak satış yöntemlerine girer.

Satış teknikleri ise müşteri ile karşı karşıya kalındığında müşteriye almaya mecbur etmek için satışcinin zeka, nezaketi, kavrayışı, güven vermesi, ürünü ve firmayı iyi tanıyarak tanıtması ile birlikte hepsinin müşteriye anlatmak ve müşterinin ihtiyacını analiz ederek uygun fiyatlı ürün sunması ve satışı olumlu olarak kapatmasidir.

Satış yöntemlerine bakarsak yalın satış yöntemleri ve desteklenen satış yöntemleri olarak elle alınır. Reklam, pazarlama, halkla ilişkiler, markalaşma, vb faaliyetler satışı artırmak ve desteklemek için yapılır.

Gelelim şimdi satış yöntemlerine

1. Genele satış yöntemi

2. Özel hedef kitleye satış yöntemleri.

3. Bire bir satış yöntemleri

4. Değer odaklı satış yöntemleri.

5. Prestij ve duygusal satış yöntemleri

6. Gerilla pazarlama ve satış yöntemleri.

7. Ürün odaklı satış.

8. Müşteri odaklı satış yöntemleri.

9. Fiyat odakli satış stratejisi

10. Milliyet yada dini odaklı satış yöntemleri.

Olmak üzere temelde 8 yöntemlerinden birinden ürün ve satisi yapılması için Satış stratejisi oluşturmak gerekli

Bununla birlikte satış teknikleri olarak müşteri ile karşı karşıya gelindiğinde her satışcinin müşteriye tanıyarak müşteri ve ürüne özel zekice satış yapmak için kullanılan teknikler yada o anda zekasini kullanarak yeni teknik çıkarmasıdır.

Satış teknikleri ve satış yöntemleri genelde iç içe girmiş durumda olup yine müşteriye, ürüne göre farklı teknikler kullanmak üzere

1. Ürün kalitesi üzerinden satış tekniği

2. Zamansal satış tekniği

3. Alim miktarı yada odemeye gore satış tekniği.

4. Genele hitap etmek yada özel ürün satış teknikleri

5. İskonto ve kampanya satış tekniği.

6. Değer ve fayda üzerinden satış tekniği.

7. Milli sermaya yada milliyetçilik ile satış teknikleri

8. Ödeme, kredi destekli satış yöntemleri

9. Marka ve firma değerli satış yöntemleri

10. Son olarak prestij ve itibar vurgulu satış teknikleri olarak sıralamak mümkündür.

Burada yazilan satış yöntemleri ve teknikleri genelle açık olarak yazilmakla birkte aynı ürünü bölgesel bazda farklı pazarlama ve satış yönteminin yanında alıcının yaşına ve cinsiyet,inancina gore değiştirmek gerekiyor.

Yorumlar