İşletmelerin Büyüme ve İflas Etmesi Yöneticiye Bağlı

Uzun zamandır isletme yönetimi yaptığımdan bir çok işletmelerin büyümesine  ve iflas etmelerine tanık oldum. Ne yazık ki işletmelerin iflas etmesinin de büyümesinin de en büyük nedeni yöneticide. İşletmecinin iş yapma bilgisi olmaması yada iş yapma bilgisi olduğundan dolayı fazla ego sahibi olmasından kaynaklanıyor.

Her zaman para kazanmak için icat yada keşif yapmaniza gerek yok. Bir işi farklı düşünmek,  stratejik pazarlama yada satış taktiği, bölgede olmak, farklı sunum yada müşteri hizmeti gibi bayilik almak yada franchise alarak istenirse kendi kendi bağımsız firmasını oluşturmak yönetimi ile işletme kurulup para kazanilir.

Ne yazık ki bir firmanın hazır sistemini almış olsanizda yada kendi işletme sistemini oluşturmus olsanizda işletmecinin işletme ile ilgili geniş bilgisi olsada egoist insanlar tarafından yönetilen işletmeler iflas etmekten kurtulamaz.

Egoist insanlar tarafından yönetilen işletmeler de yalaka elamanlar kariyer yapar, beceriksiz niteliksiz ve lakayt insanlar yalakalik yapar, yetenekli ve ısı yapan elamanlar ezilir ve onlara sürekli müdahale edilir. Ben ne oldum havasına giren patronlar keyfi uygulamalar, kimseye danışmadan karar almalar her şeyi ben bilirim diyerek eğitimli elamanlara bile sınırlandırılirken eğitme ve insanlara değer vermez.

Böyle bir ortamda insanlar iş üretmek yerine dedikodu, başarı yarışı yerine yalakalik yapmaya, nitelikli insanların işi bırakmalarina ve keyfi uygulamalar hesapsız harcamalar bas gösterir.

Çok büyük finansman olanakları ve iyi iş fikri bulunmuş ve çok karlı iş olsa bile büyük hayaller ve fizyonla açılan işletmeler 5 yıl içinde kayıp olup gidiyorlar. Bir işletme ilk kurulduğu zaman 3 yıl içinde batma tehlikesi bulunurken 3 yılı dolduran işletmelerin 5 yıl içinde batma tehlikesi bulunur.

3 yıllı atlatan firmalarin yöneticileri artık kurumsal firma olmaya karar verirler ve kurumsal kimlik çalışmaları yanında kurumsallasma da başlar işte tam bu noktada yönetici yada patron ne oldum havasına kapılarak ego kabarır ve kibirlenerek kurumsallasma yaparken aslinda kurum bağlama başlar. Çünkü yönetici de işletme körlüğü de  egoistlik ile birlikte başlar.

Yöneticinin karakteri kuruma yansır ve yönetici nitelikli ve donanımli işe elamanlar da öyle olur. Çünkü olumsuz insanlar olumlu ve başarılı insanların yanında duramaz. Dolasiyla kendilerinden elenirken doğru insan doğru göreve verilir ve şirket içi kariyer ve performansa göre ücretlendirme sistemi kurulur.

Bir işletmenin durumunu analiz etmek için girişimde ilk iş olarak yöneticiye bakıyorum. Çünkü firmanın başarılı olması yöneticiye bağlıdır. Eğitime önem veren,  kendini ve çalışanlara destek veren işletmeler her zaman büyür, Bildirim ki bir işletmede eğitim departmanı varsa ve donanımli yardım sever, sevecen ve mütevazı biri tarafından yönetiliyorsa orada çalışanlara değer veririlir.

Calışanlara eğitim vermeyen işletmelerden uzak durun. Bir yerde eğitim varsa orada saygı, sevgi ve birlikte sinerji yaratarak başarı, mutluluk  olur. Mutlu olan insanlar müşterilere iyi davranır etkili çalışır ve kendini firmaya ait his eder. İyi bir yönetici iyi bir ekip kurarsa başarılı olmamak mümkün değildir.



Yorumlar