İş Yerine İsim Koyma ve Slogan Bulma





İş yeri açanların üzerinde hiç durmadıkları  konu iş yerine isim koymak ve işletme sloganı oluşturmak üzerinde hiç kafa yormuyorlar. Oysa bir işletmenin akılda kalarak daha çok satış yapmak ve kurumsallasmanın ilk adımı akılda kalıcı bir ad koymak ve slogan oluşturmak gerekir.

Rakiplerden kolay ayrılmak, akılda kalıcı olmak, yapılan işi anımsatıcı bir slogan yada isim bulunmuş olması lazım. İnsanlar bir iş konusunda bir firma yada kişi ile çalışmak isterken yada bir ürün alırken ilk önce aklına gelen firma, marka  olanlar ve slogan ile marka arasında duygusal bağ olanlarla iş yapmak ister.

İşletme adı konulurken en az 10 tane alternatif belirleyerek akılda kalıcı olması, yapılan işin anımsatıcı, kolay söylenmesi, iyi anlama gelmesi yada yeni bir anlam oluşturması gerekiyor.

Diğer taraftan işletmenin adı hatırlamadığı zaman slogan kalıcı olmalı, Yapılan işi hatırlat malı ve en fazla 3 kelimeden oluşması gerekiyor. Firma adı kolay, Marka adı hatırlanır, slogan duygusal olarak insanlarda ilgi uyandırmalı ve kalıcı olmalıdır.

Aynı zamanda insanlar bir konuda uzman olmak için bireysel markalaşmak isteyen kişiler de kurumsal kimlik oluşturmak kendilerini bir konuda uzmanlaşarak yapılan işi en iyi şekilde anlatacak slogan bulmalıdır.

Belirlenen isimler ve sloganlar tek tek analiz edilerek rakipler yada başka kurumlar tarafından alınmayan, tesciline bir engel olmayan, Website adı uygun olan, hatırlanır, kolay söylenmesi ve yapılan işe duygu çağrısı yapan adlar daha iyi olur.

Yorumlar