Müşteriler Nasıl Firmanın Mal Varlığı Olur.






Başlığı okuyan insanlar hemen kızacak ama gerçek şu ki hepimiz aslında alışveriş yaptığımız mağaza yada kullanıcısı olduğumuz markaların aslında mal varlığıyız.  Bir müşterinin firmaya kazandırdığı para ve ömür miktarı kadar firmanın mal varlığı sayılır. Firmalar müşteri varsa vardır ve müşteriler için vardır onlar sayesinde varlığını korur. Onun içindir ki firmalar gelecek planlaması yaparken müşterilerin alışveriş miktarını da hesaplara katarlar. 

Markaları marka yapan öncelik olarak müşteriler ve sonra çalışanlardır. Bunun için müşteri tutundurma yöntemi ve müşterinin diğer ihtiyaçlarını analiz ederek karşılamak ve ayrıcalık tanımak hayatı öneme sahip olması durumunda müşteri ile firma yada marka arasında duygusal bağ kurulması önemlidir. Kendini özel his etmeyen müşteri başka markalara kolaylıkla kaçar. her müşteriyi alım miktarına ve harcama tutarına bakmadan özel ve ayrıcalıklı hiş etmelidir. Unutmayın üretim hiç bir şey satış her sey. Satış müşteriye yapıldığı için o zaman her şey müşteriye bağlı tabi ki karlı müşteri. 

Yorumlar