Girişimcilik İş Kurmak, İşletmecilik İşi Devam Ettirmektir.





İşletme yönetimi ve yatırım planlama konuşunda 13 yıllık deneyim ve 604 adet makale yazarak kişisel anlamada en fazla kendi blogunda yazı yazan ve paylasan kişilerden biriyim. İşletme blogu işin uzmanı olarak günde 1200 sayfa görüntülenme ile  bir çok iş sitelerinden daha fazla okunması, yorum yapılması ve insanların bana telefonla, e posta ile sorularını iletmeleri durumunda kendilerine yardımcı oluyorum.  

Özelikle işletme ile ilgili yazıları okuyan insanlar bana kesinlikle gönde en az 30 kişiye yakın insan ulaşıyor. Blogda işletme kurmak, girişimcilik, işi olanı, kosgeb ve tkdk ile ekonomi bakanlığı, kalkınma ajanslarının destek ve teşviklerinden bilgi vermeye çalışıyorum. 

Genel olarak konular işletme yönetimi, finans yönetimi, zaman yönetimi, insan kaynakları, ekip oluşturma, girişimcilik, işletmecilik, işletme sistemi oluşturma, bayilik ve franchise sistemi oluşturma, pazarlama ve satış, gayrimenkul yatırımı, müşteri ilişkileri, tutundurma, fiyatlama, maliyet analizi, ürün çeşitlendirmesi,  enerji yatırımları konuşunda kişisel gelişim, e ticaret, reklam ve markalaşma ile kurumsallaşma konularında destek oluyorum. 

Bu yazıda aslında daha çok gelen sorulara göre gözlem ve deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Genelde insanlarda girişimcilik ile işletmecilik aynı gibi bir anlayış bulunuyor. Oysa girişimcilik sadece iş kurmadan önceki ürün ve hizmet geliştirme aşamaları olduğunu söylemek istiyorum. Girişimcilikte bir ürün geliştirme ve yeni bir icat yapmak yatar. İşletme kurulumundan sonra girişimcilik bitmiş kurulan işletmeyi yönetim başlamıştır.  

Devir girişimcilik ve işletmecilik devridir. Yeni bir icat yada ürün geliştirme sizin zeki olduğunuzu gösterir ama onu pazara sunup satış yaparak para kazanmadığınız zaman size pek bir faydası olmaz. Her insan para kazanmak için ille bir icat yada buluş yapmak zorunda olduğunu kimse söylemedi, Ama işletmecilik için girişimcilik niteliklerine de sahip olmak gerekli. Sadece işletmecilik niteliklerini ve bilgisine sahip olmak yetmez.  Detaylar fark yaratır. küçük önemsiz gibi görünen bir ihmal bütün yatırımın yok olmasına neden olur yada küçük farklar size büyük getiri sağlar. Oysa işletmecilik bilgisi olmayan insanların işletme stratejileri ne yazık kı sadece fiyat odaklı oluyor.  
  
İnsanları başarılı yapan planlarıdır. Planlarınız doğru olursa para kazanırsınız yanlış olursa para kayıp ederek iflas edersiniz. Onun için iş kurmak isteyenlere bir iş planı yapmalarını tavsiye ediyorum. İş planı oluşacak riskleri, getiri ve götürü, bütçeleme ve  yönetim, ekıp, pazarlama  maliyet ve fiyatlama, pazar durumunu size analiz ederek uluşacak yanlış yatırımlardan ve az finansal hatalardan koruyarak doğru finansal yönetim sağlar.  işletme planı ve stratejisi olmadan iş kurmak paraşütsüz uçaktan atlamaya benzer. Uçaktan atlayan bir insan ne kadar sağ kalma ihtimali varsa plansız ve yanlış ise giren işletmecinin devam etmesi de o kadar imkansızdır. 

İnsanlar sadece ne kadar kazanırım yada ne iş yaparsak para kazanırız diyorlar. ceplerinde 1000 tl olmadan 100.000 TL Lik yada Milyon dolarlık yatırım yapmaya kalkıyorlar. Bankadan kredi çekerek iş yeri açmak, bilmediği işe girmek, işin danışmanlarından yardım almamak, yetersiz sermaye  yada işletme bilgisizliğinden kaynaklanan hatalar sonunu hazırlıyor.

İnsanlarımız işin detayları ile ilgilenmek yerine sadece ne iş yaparız diyorlar. Önemli olan iş yerini açmak değil işi devam ettirmektir. Nitekim iflas eden işletmelerin sadece % 3 oranında müşterisizlikten kapatıyor diğer kalanlar işletme ve finans yönetiminden kaynaklanıyor. Arkadaşlar işletme kurmak yada yatırım yapmak saka yada oyun değilidir. İflas eden her işletme ülkemize ve insanlarımıza zarar olarak geri dönüyor. İşin basında doğru planlama ve var olan işi analiz ederek en verimli şekilde yönetim planları ve stratejileri oluşturmak gerekiyor.  

Son olarak;  Akıllı insan yetenekleri ile para kazanır. Aptal insan baba mirasını bile dağıtır.

Yorumlar