EĞİTİM Mİ ALDINIZ EĞİTİLDİNİZ Mİ?

Eğitim almak bile eğitilmis arasında ince bir çizgi ama büyük fark vardır. Size öğretilenlere göre hareket ediyor ve kararlar alıyorsanız egitlimisiniz ama kendi kararlarını kendiniz duruma göre alıyorsanız o zaman eğitim almisiniz demektir.

Sirk gösterisi yapan hayvanlar için eğitilmis ifadesi kullanılır. Çünkü kendinden istenen neyse tam olarak onu yapar be bir adım fazlası ne de eksiği.

Eğitilmis insanlar bize böyle öğretmediler, bunu söylemediler, bunu böyle yapmamış gerekli çünkü öyle öğretiler der ve karar almada hep üstlerinden onay beklerler bu insanlardan bakan, müdür bile olur. Kendisine öğretilmis sınırlar dışına çıkamazlar.

Eğitim alan insan ise duruma göre kendi kararlarini alır ve uygulamaya koyarlar hatta üstlerine öneri bile sunarlar. Ancak bizim iş dünyasında eğitim alan değil eğitilmis insanlar daha fazla değer görür ama genelde orta kademe yada alt kademe de kalırlar.

Eğitim alan insan üst yönetim kademesinde CEO, iş geliştirme, pazarlama ve satış. Reklam, tasarım, finansal yönetim, işletme yönetimi, yazar ve fikir insanları olur ve genelde girişimci olarak kendi işyerini kuran insanlardır. Risk alır, iş yapar,   sonuçlarini kabul eder. Kendini geliştir işini ve kendini her zaman daha iyisini yapmak için fikirler üretir.

Eğitim alan insanlar kendi işini kurarken eğitilmis insanlar kendi işini kuran insanlar eğitim alan insanlarin yanında iyi birer çalışan olur ama risk almazlar ve başarısızlik durumda suçu başkalarını atarlar.

Çok iyi eğitilmiş insanlar isletmeci olur ama kesinlikle girişimci olmazlar. Girişimcilik kendi işini kurmak ve geliştirme eğitim alan insanlarin işidir.

Son olarak eğitilmis insanlar bana göre kendisine verilen görevi eksiksiz yerine getireceğine  göre beynini kullanmalarına gerek yok. Yalakalikla bir yere gelen insanlar da aynı


Yorumlar