En İyi İş Fırsatları Mi Arıyorsun

Arkadaşlar 13 yıllık danışmanlik ve iş hayatım da bana sorulan en Saçma sorulardan biri param var ne is yapayım,  neye yatırım yapayım ve en cok hangi iş para kazandırır vb şekilde hic bir planlamaya uymayan sadece soru sormak için sorulmuş sorular.

Oncelikle şunu söyleyeyim doğru is veya doğru yatırimi bulmak için kişinin bilgi,  birikim,  deneyim, yetenek,  yaşadığı yer, ve sermaye miktarına bakılması gerekiyor.

Kişiye göre yatırim ve isletme planı hazırlanması gerekiyor.   Biri için doğru olan işletme ve yatırım başkası için yanlış olabilir.

Ben hep şunu diyorum is yeri para kazandırmaz işletmeci para kazanir tabi ki konum onemli ama daha önemlisi de işletmecinin işletme bilgisi Madi olanaklar,  bilgi ve işletmeci de olması gereken kişisel nitelik ve para yönetimidir.

Bu gün altin satan işletme iflas ederken kagit satan para kazanıyorsa demek ki işi kurmakdan çok yönetmekden ve devam ettirmek de yatıyor. Isterseniz büyük semaya ile en iyi bildiginiz işi en iyi uerde kurun bu sadece sizin ilfas etme zamanınizi uzatır ama bir gün mutlaka iflas yada devir etmek zorunda kalırsınız.

Hangi konuda yatırım yapmak veya işletme kurmak olursa olsun kesinlikle sağlıkli karar vermek ve doğru iş yapmak için birine danışmak için işi bilwn birileri olsun.
Danışmana verdim vereceğiniz ücret size doğru yatırim yapma yada zarar etme riski olan yatırım dab vaz geçmenize vesile olacak.  Unutmayin zarardan korunmak da kardir.

Yorumlar