Fiyat Üzerine İşletme Stratejisi Oluşturma

İşletme strateji firmanın rakipler karşında güçlü ve zayıf yanlarını tesbit ederek farklı olmak için yol ve yöntem belirlemesidir. Strateji sadece işletme yönetimi değil pazarlama,  satış,  finansman yönetimi, ürün ve hizmetler, Fiyatlandırma ya kadae bir çok çeşitleri vardır. 

İşletme strateji ile işletme diğerlerinden ayrılır ve farkli olur.  Farklılik doğru yönetilirse karlılık olaral geri dönüş yapar.  fiyat indirimi de doğru yapmali ve sadece belirli zaman yada ürünlerde içeri müşteri çekmek için yapılarak oradan oluşacak gelir azalmasıni baska yerden kar mahsup etmelidir. 

İşletme strateji en ucuz fiyat üzerine kurulu işletmelerin yöneticileri hiç işletme bilgisi olmayan önce kalitesizlik sonra müşteri memnuniyetsizlik daha sonra yetersiz semaya ve iflas ile karşı karşıya kalmak zorundadır.  Ayni zamanda işlemeci karaktersiz olarak anılır ve hic sevilmeyen tipler olurlar.

Düşük fiyatlama doğru şekilde yapılırsa faydası olur aksi durumda her gün sermaye  azalır ve bir noktadan sonra gelen nakit giderleri karşılamaz durumu gelir.  Fiyat indirimi üzerine işletme yönetimi yapan insanın kendi kendini yemesi gibidir.  Peki kendini yiyen insan zayıflar mi şişmanlar mi ?


Yorumlar