Geniş Bir Alanda mi Tek Bir Alanda mi Uzman Olunmalı ?

Geçenlere de linkedin de bir arkadaşım ges projelerinde finansman hikâyesi yazimin altına yorum olarak yaptı.

Abit Gülistan
İşletme yönetim, bayilik ve franchise, Kurumsallaşma, Yeniden Yapılandırma, Yatırım Danışmani

Burak Iyisu MBA

Abit Bey merhaba

Son zamanlarda kendi uzmanlık alanınız dışında ki işler hakkında ki yorumlarınızı da dikkatle takip ediyorum. Adınızın altında her geçen gün yeni bir uzmanlık alanı görüyorum. Umarım fazla dağılmadan kendinize bir uzmanlık alanı bulursunuz.  Olumlu olmasını arzuladığım, pozitif bir eleştiride bulunmak istedim. Anlayışla karşılayacağınızı umarım.

Kolay Gelsin, 

Altında da isminizin altında geniş perspektif e takıldım dedi. Dolayısıyla bu yazıyı yazma ihtiyacı doğdu. 

Arkadaşlar hangi işte olursa olsun ilk önce yapılan işin her alanında bilginiz ama uzmanlik alanızda derinlemesine bilginiz olmalı aksi durumda kaş yaparken göz çıkarma işlemi yapılir. Onun içindir ki tıpta genel bir temel alanda eğitim verilir sonra uzmanlık alaninda devam eder temel tip bilgisi olmayan biri yapacağı müdahale ile diğer organlara olacal zarari kestirmez veya kisi de var olan bir rahatsızlık nedeni ile kendi yapacağı müdahalenin sonuçunu kestirmez. 

İşletme yönetimi bir bütün halinde olması ve her birimin de başarılı yönetilirse ilerler siz üretimi çok iyi yapar ama satış olmaz ise yada maliyetler fazla ise yapılan işin hiç bir anlamı kalmaz. Bir düşünün jer sey iyi satış da var ama finans yönetimine yada tahsilat yapmada sorunlar var sa yaptığınız işin hic bir anlami kalmaz. 

Onun için bir işletmeci iş dünyasının bütününü görebilmesi ve en iyi yanlarını işletmesini geliştirmek için kullanması gerekiyor.  Bu da ancak geniş perspektif sahibi olmak alanında uzman olmakla mümkündür. 

Benim uzmanlık alanım işletme yönetim ve yatırım konularında alt Faliyet ile hibeler konusunda oluyor. 
Bir insan ne kadsr girişimci olursa olsun işletme bilmez ise kalıcı  olmaz.  Ne kadar parası olursa olsun girişimci ve iyi bir iş fikri yoksa işletmeci olamaz. 

En temel olarak işletme yönetimi için finansal yönetim,  organize etme, işletme yönetimi,  Hukuk ve vergi konularında bilgisi olmasi gerekiyor. 

Peki sadece finansal konuda uzman olan danışmanlar işletme yönetiminde diğer bölümlerde oluşacak durumu analiz edemez ve tam çözüm sunamaz.  Ayrıca farkli işletmecilik alanındaki bilgisini farklı alanlarda sunarak daha iyi çözüm önerisi sunar. 

Örnek. olarak size ges yatırımcısı olan danışmanlığını yaptığım kişi bana 1.000.000 dolar parası olduğunu ges yatırımi yapmak istediğini ileti bende kendisine 1.000.000 doların 800.000 doları ile gayrimenkul al 3 ay sonra ges yatırıminin maliyetinin % 20 oz sermaye koy git bankadan projeyi ipotek verip kredi al 7 yil sonra hem proje hemde konutlar size kar kalır dedim 7 yılık deger artışı ile adamın parası 4.000.000 dolar civarında. olacak oysa sadece ges yatırımi yapmış olsaydı ges proje bedeli ve geliri  ile birlikte sadece 1.800.000 doslar kazanmış olurdu.


Yorumlar