Müşteriler İşletmeyi Çalışanlar Yüzünden Terk Ediyor.

Yapılan analizlere göre müşteri bir işletmeyi veya markaya terk etme nedenlerinin içinde en büyük pay çalışanların müşteriyi memnun etmelerine bağlı olduğu görülüyor. 

Başarılı bir işletmenin devamını sağlamak için satış yapmaya devam etmek ve müşteri sayısıni arıtmak memnun daima sadık müşteri yaratmakda yatıyor ama bunu da sağlayacak olan çalışanları memnun etmekden geçiyor.

Kendini firmaya ait his eden çalışanlar firmanin tek gelir kaynağı olan müşteriyi memnun etmelerine bağlı dir.  Çünkü müşteri varsa iş ve para var. İş varsa çalışanlara ödeme ve memnun etmek vardır.  İflas eden işletmelerin birinci nedeni finans yönetimi ikinci neden memnun müşteri memnun müşteri olarak da memnun çalışanlara bağlıdır. 

Müşteri memnuniyeti mi yoksa çalışan memnuniyeti mi ? diye sorulacak olursa ikisi de bir birine bağlı bunlar da işletme politikası ve yönetime bağlıdır. 

Özellikle müşteri ile bire bir iletişim halinde olunan hizmet sektöründe işletmeler insan kaynaklarını iyi yöneterek nitelikli doğru insanlarla ekip kurmalidir. insanlar hak ettikleri ücreti almak için performansa dayalı yada prim usulü ücretlendirme ile çalışan insanlara değer verenlerden ekip kurmali.

Ancak memnuniyetsiz insanları memnun etmek çok zor olup hep daha fazlasını istemeye eğimli olmaları işi be işletmeyi kendisinin devam etirdigini düşünerek  ben gidersem işletme iflas eder düşüncesine sahip oluyor. Bazıları bu düşünce ile kendi isinde başarılı olacağınız inanır ve kendi işini kurma hayaline kapılir.

Bir de firmalar elaman yönetimi konusunda çok sorumsuz davranış gösterir ve çalışma arkadaşlarına değer vermez onları düşük ücret ve yan haklardan mahrum ederek insanın çalışma azmini yok ederler. Bu durumda çalışanlar yeni iş arayışlarına yönelir ve isletme ve işle, müşteri ile ilgilenmez aylık almak için sadece oyalanir. 

Yeni bir müşteri edindirme maliyeti var olan müşteriyi tutma maliyetinden dokuz kat daha fazla harcama yapmasına neden olur.  Var olan müşteriyi elde tutmak ve yeni müşteriler bulmak için taktikler ve stratejileriler oluşturmak gerekiyor. 

Bu gün işletmeleri işletme yapan ve büyümeye devam edeb karlı bir işletme olması için memnun müşteri ve çalışanlar ile markalaşma ve yeni ürünler üreterek satış yaparak parayi doğru yönetmekden geçer. 


Yorumlar