İşletmecilikte Kar Oranları Satış Miktarından Önemli

İş Dünyasında faaliyet gösteren her insan satış rakamları ile övünür. Bir işletme için franchise sayısı,  bayilik sayıları,  kendi Şubesi ne kadar çok işe o kadar başarılı olarak kendilerini kabul ederler.

Ama ne yazık ki iş hayatında işler yöneticilere göre değil kendi iç ve dış dinamik ile piyasa ve insan davranışına göre  karlılığı bağlı.

Bir işletmenin 10 tane şubesi olsun ama diğer işletmenin da 2 tane olsun ama onun 2 kat karlı ve diğer firmanın şubelerinden iki kat satış olsun sizce hangisi daha kârli ve kalıcı olur.

Şube yada Franchise sayısı sadece sizden franchise  almak ama iş dünyasındab uzak insanlar ikna etmekten başka işe yaramaz.

Francise vermek ve yönetmek profesyonel işletme anlayışindan sonra kurumsallaşma olmadan olmaz. Büyümeyi yönetememek, kısır döngüye ve isletme sistemi oluşturmadan işlere girmek yafa başka şube açmak ama bütün işe birinin yetişmesi mümkün olmadığı için büyükken iflas ederler.

3, 5 şube yafa franchise verdiklerinden sonra ne oldum be diyerek başarı sarhoşluguna kapılarak hiç bilmedikleri işe dalmak da genelde iflas etmekle sonuçlanır.
Buradaki iflas girilen işten kaynaklanmiyor yönetememekten kaynaklanıyor.  Ama insanlar franchise verirken övünür sosyal medya da hava atarken kapanan işletmeleri da hiç ses çıkarmadan kapatırlar.

Başka bir sektöre giriş yapılacak işe tamamen bağımsız başka bir işletme kurulmalı çünkü girilen işte olası zarar etme durumunda sadece o iş için açılan işletme kapatılır.  Ama hepsini aynı firma adına yapılırsa bir işten zarar görme durumunda sadece o işletme değil bütün firma risk altında olur.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder