Kişisel Gelişim Eğitimi ve Değişim



Insanlarin niteliklerini hayvanlara benzetmelerini anlamsız buluyorum. Çünkü hayvanlar içgüdüsel olarak yasama devam ederken insanlar inanç,  bilgi, mutlu ile öğrendikleri ile karar alır.

Bir Kurttan her zaman kurt doğar ama insan için aynısıni söylemek doğru değil.  İnsan farkında olduğu zaman  ve eğitim verildiği zaman gelişir.  Bir insan korkak olsada  nitelik olarak doğan insan çok cesur olabilir.  Ama bunu insanın kendisinin fakr etmesi değişim be gelişim için karar alarak faaliyette geçmesi gerekiyor.

Ancak çok az insan bunun farkında olur be değişim için mücadele eder. Kendisini Korkak olarak kabul eden insan değişimden de korkar.  Kendini zavallı lanse etmeyi başarılı bulan insanlar var.  Zavallilk oyunu ile sorumluluktan kaçma,  olduğu düzenin devam etmesini başka insanların yardimi ile hayatını devam ettirmeye çalışırlar.  

Sadece bulunduğu durumdan memnun olmayan insanlar bir şeyleri değişmesi gerektiğini anlar ve değişmek için yapılması gerekenleri öğrenip uygular. İlle zenginlik mal mülk anlamında değil bu değişmek içsel de olabilir dışsal da ama değişmek için bilgi  yeterli  değil irade ve kararlılık lazım.  Değişmek işteyorum diyerek o ladar seminer ve eğitilere katilmak ama değişmemek sigarayı bırakmak için ilaç almak, yazi okumak ama ardından sigara içmeye benzer.

İnsan;  ne bir hayvan nede bir ağaç yada cansız varlık değil.  Akıl ve eğitim ile hayatını değişere bilir.  en azından istemediği ortamdan kalkip gidebilir.  Yalnız bu değişim bir kaç günde olmaz yıllar alır hata 10 yıllar alır.

Bundan 5 yıl önce bir bayan maddi durumlarının iyi olmadığını gecinemekte zorluk yaşadığini idaa etmişti.  Ailenin finansal analiz sonuçu yapılan harcamaların % 60 si zorunlu olmayan harcamalar kaleminden oluşuyor olduğunu fark ettim. Kendilerini sigara ve alkol gereksiz harcama iptal edin.  Faturalı hatlardan kontrolü hatta geçmeleri dışarıda yemek yemeyi azaltarmalari durumda . Bir yıl içinde ev peşinati biriktirmek  mümkün ve kendinize ev bile alabilirsiniz dedim.  Bana verdiği cevap " Fakirligi alkol ve sigara parası ile mi paklayacagim" Şimdi bu insan fakirliden şikayetci mi evet, peki kurtulmak istiyor mu sözde evet ama özde hayir çünkü halinden memnun.

Boşuna değişmek adi altında saçma eğitim ve kişisel gelişim saçmalıklarina para ayırmayin. Değişim zamanı geldiğini bir şeyler ters gittiğini anlarsıniz be hayat sizi değiştirmye  zorlar
  he sizin için sosyal aktivite ve arkadaşlar arasında ne kadar kültürlü olduğunuzu ima etmek için yaşam koçum böyle dedi diyerek hava atmaksa amaç siz bilirsiniz.


Yorumlar