Kurumsal Kimlikle Kurumsal işletme ve Marka Olunmaz.

Firmaların kagit,  afiş,  kıyafet,  tabelarinde aynı renk ve logo kullanması firmanin kurumsal olduğunu göstermes sadece kurumsal kimlige sahip olduğunu gösterir.

Kurumsal kimlik görseldir. Tabela önünü de resim cekinerek  Sosyal medya da paylaşarak kurumsal firma olduğunu düşünen yöneticiler var. Oysa kurumsal kimlik görsel, Kurumsal olmak işe firma içinde bir işletme sistemi ve yönetim anlayışı olup çalışanların tutum ve düşüncesine bağlı.

Kurumsal Kimlik ile kurumsal olduğunu düşünen firmalar aslında kurum bağlamış boyalı soba borusundan bir farkı olmayıp bütün kararlar patron verir ve her adama göre farklı davranıs gösteren işletme bilgisi ve yönetim anlayışı olmayan işlemcilerin yönetici olduğu yerlerdir.

Birde marka vardır.  Marka olmak müşterinin beynin se duygularına yer etmek için strateji ve çalışmalar sonucunda olur.  Siz ne kadar çok renkli afiş,  logo yaptırın ne kadar kurumsal olun marka olmasıniz. Sizi musteriler marka yapar.

Çalışanlar kurumsal yapar. Ancak kurumsal yönetim  anlayışı olan işletmeler kurumsal kimlik ve marka çalışmasi yapar.  Bunun içinde vizyonu olan işletmeci lazım.


Yorumlar