İşiniz, işletmeniz Geleceğe Hazır mı?

Şirketlere baktığımız da temel olarak yöneticinin anlayışı 3 ayrılır.  1. Geçmiş deki bilgi ve deneyim ile yönetenler. 2. Şimdi zamandaki bilgi ve deneyim ile gelişmelere bağlı yönetenler.  3. İşe işletme ve işini geleceğe hazırlayarak geleceği sekilendiren olaral ayırmak çok da yanlış olmaz.

Bu günün işlemleri için standard yönetim anlayışından müşteri anlayışını doğru değişim yapmak zorundalar. Web sitesi bir işletmenin kurumsal kimliğin parçası olup olmazsa olmaz ama rakiplerden fark yaratmaz.  Bu günün işlemlerle yarinda karli şekilde devam etmek istiyorsa mobil Uygulamasi, müşteri odaklı yönetim anlayışı,   çalışanlara ve bilgi ye değer vererek bütünleşik olmak zorunda. 

Web sitesinden , e ticarete,  e ticaretden , e iş e doğru kayarak müşteri odaklı yönetim anlayışı ile insanlardan geri bildirim almak ve bu anlayış ile yeniden yapılandırmaya gitmeleri gerekir.  Yoksa kasiz işletme olurlar ve belli zaman sonra rakipleri tarafından silinir yada iflasa doğru gider. 

Ürün ve hizmetlerde kaliteyi müşteri belirlerken firmalar ürün yada hizmet geliştirmek için müşteriden yardım almadan geleceğe yönelik hizmet ve ürün yapmali ama üretimi devam kararını geri dönüşlere bakarak karar vermelidir. 

Ürün geliştirmede rakipleri bence tajip etmeye gerek yok çünkü birini takip ediyorsunuz asla sektör de 1.  olamazsiniz. Bir firmanın müşteri odaklı olduğunu anlamanin en basit yolu çağrı merkezinin sorunlara çözüm yaklaşımları ve web siteleridir.

Aslında şimdiki firmaların web siteleri sadece birer online katalog yada afiş gibi duran bazıları da bilgilendirme yazıları yayınlıyor ama bu gün hiç bir müşteri bunah bakmıyor. 

Artık müşteriler kurumsal,  marka ve firmadan ürün yada hizmet almış müşterilerin önerilerine daha fazla önem verirken blog yazılarında özgün bilgilendirme makalelere daha fazla önem veriyor.

Yeni işletem kuracak olanlara ve işletmesini yeniden yapılandırmaya yönelik kararlar alanalar yada işletme ve işini geliştirmek isteyenler için tam zamanı.  Ulaşmak kolay olsun,  insana ve ürünlerine değer ver. teknik hizmet ver, kaliteli ve kurumsal olmak lazım. 

Firmaların karlarinin % 60 dan fazlası satış sonrası hizmetlerden gelirken yine işletmelerin kârının 74 insana bağlı hizmetlerden geliyor.  Yanı karın sadece % 20 civarı direk ürün satışından geliyor.  Tam donanımlı çalışan yada sürekli müşteri firmanın milyon Türk Lirası yatırımlardan daha değerlidir.

Müşteri firmanın mal varlığına dahil ederek onları sizin için calisan gönüllü insanlar yaparak bir aile oluşturmak gerekiyor.  Yeni ürünler geliştirme aşamasında işe çıtayı en yüksek tutan müşterinin isteklerini dikkate alin.


Yorumlar