Yeni Ürünlerin Firmanın Kazanca ve Kar Oranına Faydaları

İşletme de ürün, yeni ürün bulma , yenilikçiler



Hızla gelişen teknoloji ve iletişimin sonucunda ürünlerin ve üretim yöntemleri kopyalanabiliyor. İşletmede taklit edilemeyen tek faktör insan faktörüdür, Ondan dolayı ekibi farklı olan firmalar her zaman farklı olur. Çünkü kopyalanamaz ve taklit edilemez. Her ne kadar zaman zaman taklit edilse de tam olarak amaçlanan olmaz. Çünkü taklit sadece benzemeye çalışmaktır. Kendisi değil.

Böyle bir ortamda firmaların diğer firmalardan fark yaratması için ekip ve yenilikçi ürünlere ihtiyaç vardır. Ürünlerde ve hizmetlerde fark yaratarak yenilikçi olan firmalar her zaman kazanmaya devam eder. Farklı ve yenilikçi ürünler insanlar tarafından ilgi görür ve fark edilir. Bu da başarının bel kemiğidir  Onun için Bu firmalar, daha yüksek başarı oranlarına sahiptir; daha büyük pazar payını elde etmişlerdir, daha fazla kar sağlamışlardır, firma satışları ve kar hedeflerini daha fazla gerçekleştirmişlerdir


Yeni ürününde canlılar gibi doğumu, doyum noktası ve ölümü meydana gelir. Bir sektörde ne kadar yenilikçi firmalar varsa ürün ömrü o kadar kısa olur. Başka bir firmanın yeniliği ile ürünün ömrüne son vermek yerine kendi ürünlerinizle son verdiğinizde her zaman kontrol sizlerde olur. Ayrıca yeni ürün ilk sizde oluğundan dolayı fiyatı piyasa değil sizler belirlersiniz. Bu da sizi her yönden avantajlı duruma getirir. Yenilik yeni ürün olduğu gibi servis, sunum, teslimat ve ödeme noktalarında da farklar yaratarak daha etkin olması sağlanmalı.

Ayrıca yeni ürün müşteriler acısından da cazip gelir. O ürünün sağladığı değerler ve kolaylık müşteride bir algı yaratır. Benzersiz ürünler insanlarda prestij göstergesi olarak kabul edilir. Farklı ürünler ve hizmetler için yüksek bedel ödemek insanları rahatsız etmez. Onlara farkı bir deneyim ve benzersiz bir fayda sağlar. Yenilikçi firmalar da çalışan kişiler de hem iş arkadaşlarına hem de müşterilerine daha farklı davranır ve böyle bir ortamda çalıştığı için daha düşük aylığı kabul ederler ve kendileri için bir övünç kaynağı olur.

Reklam yönünden yenilikçi ürünlere harcanan giderler normal ürünlere göre çok düşük ve bir o kadar da etkilidir. Yenilikçi ürünleri hiç sorgulamadan alacak olan meraklı bir kitle ve o sektörde yayın yapan yada faaliyet gösteren kişi ve kurumlar bu ürünü tanıtmak ve satarak kazanmak amacında olduğundan dolayı sizin adınıza reklam ve tanıtım çalışmalarını üstlenmiş olur. Nitekim bugün daha piyasa ya girmeden hayranları tarafından takip edilen ve ön sipariş seklinde almak isteyenlerin olduğunu düşündüğün zamanda talebe göre üretim olur ve gereksiz giderler de azaltılmış olur. Bugünün dünyasında yenilikçi olanlar ayakta kalır.



Yorumlar