En Etkili Reklam Nasıl Yapılır

Yeni ürünler, son model otomobiller, Yeni işler,







Reklam firmalar için ürün satmak ve kurumsal kimlik ile markayı pekiştirmek için gereklidir. Nitekim bunun için birçok çeşitli reklam yapılmakta. Yapılan bu kadar reklam çalışmalardan istenen verim alınamıyor. Bir çok insan reklam olarak yoğun bir etki altında kalıyor. Bu kadar çok reklam verilmesinden dolayı tv, radyo, İnternette reklam çıktığı anda kapatılıyor, gazetelerde okunmuyor veya artık algı onu normal bir sıradan olarak algılanıyor. Sadece ona ihtiyacı olan insanlar dikkatini çekiyor. Onun içinde reklam çalışmalarına ayrılan paranın çoğu boşa gidiyor. Reklam yapılmamalı demiyorum ama müşteri kitlesine göre yapılırsa daha fazla geri dönüş olur. Böylelikle boşa para ve zaman ile emek harcanmamış olur. 

Firmalar ürün satmak için müşteriye ulaşmak amacı birçok yöntem kullanıyor. Reklam, halkla ilişkiler, Pazarlama ve satış, sosyal projeler, toplumsal faaliyetleri destekleyici olmak gibi yollarla hedef müşteri yaratmak ve satış yapmaktır. Hangi yöntem tercih edilirse edilsin kendine göre olumlu ve olumsuz tarafları vardır. Ancak bütün insanların dikkatini çekecek ve senin ürünün ya da firmanın reklamını yaparak sizlere para kazandıracak en iyi hareket haber içerikli insanların dikkatini çekecek faaliyetlerde bulunarak bunu satış ve kazanç hanelerine kar yazdıracak. 

Nitekim İnsanlar reklam aramazlar ama haber arar ve okurlar. İşletmeniz veya ürünler / hizmetleriniz haber nitelikli olursa bunu kayıtsız kalamazlar ancak haber olabilmek için haber nitelikli işler yapmak lazım. İnsanların ilgi alanına göre yen bir ürün, hizmet sunumu, Yeni bir elaman alım ilanı, yatırım haberleri, üründe yapılan değişiklik, firmada yeni kararlar alması, bazı faaliyetleri desteklemesi, vb haberler alıcıya direk olmadan dolaylı olarak reklam yapar. Nitekim zaman zaman sadece haber olsun diye faaliyetlerde bulunan kurumlar var. Bu kurumları incelendiğinde reklama o kadar da fazla pay ayırmadıkları görülür. Bunlar arasında uluslar arası markalar bile var. 

Bir düşünün; karlı yatırım, en yeni ürün, en iyi telefon, son teknoloji bilgisayar, en az yakıt harcayan otomobil, en konforlu araç, en hızlı uçak, en büyük fabrika; en karlı iş, en çok para kazandıran işler, en az yatırımla ne fazla para kazanmak gibi başlık içeren haberlere hangi insan kayıtsız ve ilgisiz kalır. Bu haberleri topluma gazete haberleri, tv de yada internette yaymak daha kolay aynı zamanda daha fazla geri dönüş meydana gelir. 

Üstelik sizin ürünleri veya sizin ürünlere yakın hizmetleri, ürünleri sunan ve satan firmalar da kendi işletmelerinde para kazanmak amacı ile sizin ürünlerin tanıtımını yapar. En güzel tanıtım dedikodu pazarlama dedikleri yol bu yolunda en etkili olanı haber ve konuşmaya değer olması için haber nitelikli olmasıdır. O zaman insanlar sizi rahatlıkla arkadaşlarına tavsiye ederler. Nitekim beli bir kesim insanlar bu haberleri takip ederek kararlar alıyorlar. 

Yorumlar