Otel ve otel yatırımları giderek artıyor. Tatil için
konumlanan otellerin yanında iş amaçlı oteller de yatırım miktarı artıyor. Girişimciler
de 5 yıldızlı otel yerine daha düşük yatırım maliyetli iş otellerini tercih
ediyor. Ayrıca niş bir pazarı hedef alan dini, sağlık ve kültür turizmi
gibi hizmet amacı ile bu alanda yatırımlarda bulunmaktadır. Turizm sadece
deniz, kum ve güneş olmaktan cıktı.
İş amaçlı otellerin payı giderek yükseliyor. Kısa zaman
kalan ama yüksek miktarlarda harcama yapan iş otellerinde kalanlar konaklama
için daha fazla bütçe ayırmak zorundalar bunu gören turizm yatırımcıları iş amaçlı
otel yapmak ya da almak için adete bir biri ile yarışır durumu geldiler. Son zamanlarda yurt dışı otelciler de Türkiye pazarından kapmak için yatırım kararlarına hız verdiler.
İş amaçlı turizm artmasının nedenlerin görmek zor değil.
Seminerler, eğitimler, toplantılar ve tanıtımlar, kongreler, iş ilişkileri gibi
nedenler artış sağlıyor. 3 ve 4 yıldızlı oteller fiyatların uygun ve hizmetin
iyi olmasından dolayı daha çok tercih ediliyor. Özelikle işletmelerin yoğun
olduğu iller olan İstanbul, Ankara, Adana, Antalya, Bursa, Diyarbakır, İzmir
parlayan yıldız oldular. Nitekim bu bölgelerde turizm imarlı arsaların
fiyatları yükseldi. Otellerde doluk oranı yüksek ve yıllın 12 ayı aktif olduğundan
sezonluk iş yapan otellerden daha fazla kar bırakıyor.
Kendine has kariyer ve fırsatlar sunun oteller sektörde birçok
iş dalı ile insanlara fırsatlar sunuyor. Turizm okulları nitelik ve nicelik
olarak donanımlı gençler yetiştirdiği için sektöre yetişmiş elaman konusunda
destek sağlıyor. Bu kadar fırsatların olduğu iş otellerinde iyi bir
işletmecilikle birlikte gelişmelere ayak uyduramayan, kendilerini yeniden
yapılanmaya girmeyerek eski düşünce ile hizmet edenler pazardan çekilmek
zorunda kalacaklar. Onun içinde kurumsallaşmak, markalaşmak ve nitelikli elaman çalıştırmak
zorunda kalacaklar.
Yorumlar
Yorum Gönder