30.000 TL Para Devlet'den





Geçenlerde haberleri izlerken KOSGEB’in Manisa’da verdiği girişimcilik eğitimi ile ilgili bir haberi izledim. Haberde eğitim alarak başarılı olanlara iş yeri kurmak için 100.000 TL Para verileceğini bunun 30.000 TL si hibe geri kalan 70.000 TL geri ödemeli veriliyor. Tabi ki girişimciliğin ve işletmeciliğin desteklenmesi ülkemiz adına sevindirici. Ancak burada verilen eğitimle bırak işletmeci olmayı kasap dükkânı bile işletemezler.



Mesleki eğitimler girişimcilik eğitimi bir birine karıştırılıyor. Nitekim KOSGEB’in bu eğitimine baktığımda daha çok bana meslek edindirme kurslarına benzettim. Oysa işletme yönetimi uzmanlık istiyor. Ne yazık doğru bir eğitim alamayan kişiler destek yada teşvik alarak kurduğu işletmeleri kısa zamanda iflasla karsı karsıya kalarak kapanmaya yüz tütüyor İşletmeci mantığı ile işletilmeyen iş yerlerinden hep yanı sorun çıkıyor.


Devlet desteklemek amacı ile Kırsal yerlesim yerlerine tarım ve hayvancılıkla ilgili hibeler, destekler ve krediler veriliyor. Ne yazık kı bu durumda paralar da havaya gidiyor ve işletme kuran girişimcinin hayalleri yıkılarak kötü bir örnek oluyor. Bunlara mesleki bilgi vererek işletme yönetimi verilmeli ve kredi verilen işletmeler takip edilerek konusunda uzman kişilerle belirli aralıklarla denetlenmeli ve üretilen ürünlere katma değer sağlanmalıdır.

Maliyet hesap yapmayan, satış ve pazarlamadan anlamayan, işletme yönetimini bilmeyen insanlara ne kadar destek verilirse verilsin iflas eder. Çünkü işletmecilik bir bilgi, deneyim eğitim gerektiriyor d. Daha önceleri destek ve teşviklerden yararlanmak için başvuru yapıp parayı aldıktan sonra başka işlere yatırım yapıyordu yada hiç yatırım yapmayarak batık kredi oluşturuyorlardı simdi işe önce yatırım yapıp faturalarını destekleme birimlerine verdiklerine devlet ödeme yapıyor bu bir miktar daha mantıklı oluyor.

Yorumlar