Firma kurmakta cevap verilecek cevaplardan biri müşteri kilesidir. Müsteri kitleniz bireysel mi kurumsal firmalar mı ? Bireysel müşteriler işe hangi misteri kitlesi piyasada alt gelir grupunun gelirizi az ama sayıca çok, orta gelir grupunda işe orta sayıda müşteri var ve orta gelirlere sahibler, üst gelir grupu az sayıdalar ama gelirin yüzde 70 elinde tutarlar.
Her kitlenin kendine göre iyi yönü ve kötü yönü vardır. Yeni kurulan firmalar müşteri kitlesini belirledikten sonra hedef kitleye göre reklam ve pazarlama çalışmaları yapmalıdır. Firmalara ürün satmak isterseniz ürün satın alma kişilerle bağlantıya geçersiziniz kuramsal olan iş yerleri büyük oranda sürekli alım yaparlar ancak ödemeler konusunda zaman olarak erteleye bilirler. Ancak kesinlikle ödeme yaparlar. Çok ürün az kar çok para kazanırsınız.
Kurumsal alıcılar aldıkları ürünü çok iyi tanırlar. Bazen sizden iyi bilirler onun için ürünü iyi tanımlasınız ve sizinle iş yapmak için onlara nedenler sunmalısınız. Kişisel müşteriler ürünler hakında bilgi sahibi degilerdir. Bu geniş kitleye nasıl ulaşılacak, fiyatlama gibi çok fazla yönetim giderleri olur. Kar marjı düşük ancak bazı müşteriler bir daha size gelmeye bilirler. Hiçbir zaman tüm kitleye hitap edip herkesi memnun etmeye kalkmayın ve bedelini ödemeyenlere hizmet sunmayın.
Yorumlar
Yorum Gönder