Yeni sanayi anlayışı; üretmek hiçbir şey pazarlayarak satmak her şeydir. İmalat sektöründe hızlı ve otomatik makinaların olması iş gücünü düşürürken üretimi artırdı. Ondan dolayı iş pazarlama ve satış önemli oldu. Küçük bir fabrika bile bir yada 1000 lerce insanın ihtiyacını karşılayacak üretim yapacak hale geldi. Üretilen ürünleri satmak için profesyonel insanlara kaldı.
Eskiden pazarlama ve satış gelip geçici bir iş olarak görülür ve meslek olarak algılanmazdı. Günümüzde işe pazarlama departmanlarında çalışan insanlar firmalarda en yüksek ücretleri alıyorlar. Aylık artı komisyon ile ne kadar başarılı olursa o kadar kazanacağı için çanla başla çalışıyorlar. Ancak pazarlama ile satış hala tam anlamı ile hak etiği noktaya gelemedi. Küçük işletmeler özel bir kadro kurmuyorlar. Bir zamanlar üretilen her ürün satılırdı artık satılmıyor.
İşletmelerin hızla büyümeleri için üretilen ürünlerin devri de çok iyi olmalıdır. Eğer yeteri kadar markalaşma ve satışları desteklerseniz üretimi başka bir firmaya yaptırarak kendi markanızı bastırma yollu ile hiç üretim yapmadan zengin olmaya devam edersiniz. Üstelik üretim için yapılan yatırım ve işletmeciliği hiç karışmasınız. İleri dönük beli bir zaman diliminde beli bir fiyat üzerinden anlaşma sağlanması durumunda oluşacak fiyat dalgalanmalarından etkilenmesiniz.
Pazarlama bir ürün için müşteri potansiyeli taşıyan insanlara satın alma hevesi uyandırmaktır. Ürünün niteliklerini ve faydalarını ortaya çıkarmanız halinde müşterinin duygularına ve ihtiyaçlarını çözüm üretmek, onun karlı olmasını sağlayacağınıza ikna ederseniz pazarlama faaliyetiniz başarı ile sonuçlanmıştır.
Satış işe oluşturulan bu talep ve pazara ürün satarak nakit sağlamaktır. Kısaca insanlarda pasta yemek hevesi yaratıp iş yerine gelmesi pazarlama, pastayı müşteriye sunmak, hizmet ederek parasını almak satıştır. Pazarlamanın ve satış ürüne ve amaca göre değişiklik gösterir.
Yorumlar
Yorum Gönder