Amacınızı Söyleyin, Başarılı Olup Olamayacağınızı Söyleyelim






İnsanoğlunun umutları, hayalleri ve hedefleri vardır bir gün gerçek olmasını dilediği. Yalnız çok azı bu amacına ulaşır değerleri çeşitli nedenlerle en kısa zamanda hayallerinin pesinden gitmeyi bırakır ve olmaz der. Bazıları gerçekten başarılı olmak istemez çok arzular gibi konuşur ama olması içinde ne yapması gerektiğini bilmez yada hatalı, yanlış yollar izler. Kendisi başarılı olamadığı gibide etrafındaki insanlara da olmayacağını ikna etmeye çalışır eder. Bazılar da kim yapmış ki ben yapayım diyerek kendini yeteneksiz zavallı görür. 

Kişisel ve içsel başarılı olmak ayrı konu bizim burada amacımız sizlere iş kurarken ve girişimcilik sırasında, Yatırımlarınızı değerlendirmek, doğru bilgilerle karlı ve güzel kazançlara vesile olmaktır. Öncelikle hedefinize varmak için bir amacınız olmalı ve bunu çok arzulayarak gereken adımları atmakla işe başlarsınız. Hayaller insanları başaralı yapmaz. Amaçları, hedefleri olan insanlar başarılı olur. Ben iş yeri açmak istiyorum, çok para kazanmak, araba almak, ev sahibi olmak, evlenmek istiyorum diyenlerin hedefleri değil hayalleri vardır. 

Hayaller hedef arasında ki fark amacını gerçekleştirmek için plan yapmaktır. Ben iş yeri açmak istiyorum demek hayal iken Ben Antakya da en büyük mağaza sahibi olup yanımda 10 kişi ile birlikte ayda 20,000 TL kazanmak ve iş yerimi Atatürk Cad. 200 m2 dükkânda 6 ay sonra yada 2 yıl sonra da  evlenerek 110 m 2 ev ve 50.000 TL marka otomobil alacağım diyerek işletmenin adının belirlenerek net olarak belirlenmesi plandır. 

Simdi elinize kalem kâğıt alarak hedefleriniz yazınız bunlar limitleri belirli, olabilirliği yüksek, ulaşılabilir, olumlu, tatmin edici, belirgin olmalıdır ve bunu adım adım tarihleri ile birlikte, nerede, ne zaman, nasıl ve kimlerden destek alınacak net olarak yazın ve bunu bir hafta düşünün. Eğer bir hafta içinizde harekete geçme duygusu yükseldi işe o zaman başlayın yok soğuyarak göze alamadıysanız geçmiş olsun. Simdi kafanızda daha net hedefleriniz canlandı mı yoksa zorluklarla birlikte umutlar yerine korkular mı daha baskın geliyor.

Girişimciler ve yatırımcılar bu zamanda önüne gelenin düşüncesini almak isterler. Birinden destek almak ve görüşlerini belirtmek iyi ama her önüne gelenden değil işin profesyonellerinden yardım alarak onların bilgisine başvurmasanız lazım. Aksi durumda olumsuz kelimelerle, yanlış yada eksik bilgilerle işten soğur ve gerçekleşmesi yüksek hedeflerinizden vaz da geçebilirsiniz.




Yorumlar