Firmaların en büyük sorunu üretilen ürünü satamamak. Bir işletmecinin olmaz işe olmazı üretilen hizmeti yada ürünü alıcıya ulaştırmak ve satış yapmaktır. Bunun için pazarlama ve reklam çalışmaları yapılır. Ancak bu çalışmalardan beklenen geri dönüş istenen oranlarda olmuyor. Reklam metni, reklam mecrası ve hedef kitlesine göre doğru planlanmış çalışmalar çok önemlidir. Bunun için bir çok araştırma ve çalışmalar yapılıyor. Ancak bir çoğu da boşa gidiyor. Yanlış hedef kitle ve yanlış reklam para kaybından başka bir sonuç getirmiyor.
İnternet verilen reklamlar kapatılıyor, Tv verilen reklamlar başlayınca kanallar değişiyor. artık hiç kimse reklam dinlemek veya izlemek istemediği gibi de okumakta istemiyor. Bir birinin benzeri içi boş reklam yerine İnsanlar onların isteklerine ve duygularına hitap eden reklamsal haberler daha dikkat ediyor. İşletmeciler ve firma sahipleri bunun için müşterinin duygularına direk hitap eden haber içerikli reklamlar, firma bilgilendirme duyuruları, indirim ve onların maliyetini azaltan,
Daha kolay ve daha hızlı satış yapmalarını sağlayan, prestij, ekonomik, lüks, farklı olma, zenginleşme, kolay kazanç gibi kelimeler daha etkili oluyor. Bu nedenlerden dolayı hedef kitlenize iyi tanıyan ve hedef kitlenize direk hitap eden yayın organlarında haber içerikli bilgiler vermeniz daha iyi sonuç almanızı sağlar. iyi bir gözlem yeteneği ile haber hazırlamak ve bunu yayınlamak daha iyidir.
Reklam sadece adınızı ve ürünü kısa bir anda akılda kalmasına neden olurken çok üzün dönemli marka bazına olursa sonuçlar alınır.Ancak firma ve ürün haberleri hem bilgilendirir hemde ürün sattırır ve daha kısa zamanda daha fazla insanlara ulaşarak kalıcı olur. Kısaca haber hem sattırır hemde bilgilendirir. Başarılı bir haber içerikli reklam içinde global düşünüp yerel hareket edilmelidir. Bizde yapılan en büyük hatalardan biri reklam Avrupalı ama müşteri yerel olmasıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder