İyi İşletmeci Olmak İçin Akıllı Olmak Gerekiyor





Karadeniz de bir laf vardır. Sokma akıl 7 adım diye. Bizde iş dünyası, siyaset de başkalarının fikirlerini savunarak kendilerini akıllı zan ederler yada akıllı olduklarını ima etmeye çalışırlar. Yada başkalarının fikrilerini kendi fikirleri gibi dille getirirler oysa hiç araştırma, düşünme gereği duymazlar.  Üniversiteyi okuyan yüksek görevlerde bulunan kişilerin özelikle yabacı kişilerin ve devlet liderlerin sözlerini yayınlamaları yada derleme yaparak yayınlamaları beni gerçekten üzüyor. Bu adamların hiç mi kendi fikirleri yok diye. 

İş dünyasında aynı durum var. Birileri yapsın biz onları takip edelim eğer başarılı işe bizde yaparız yada yapmayız. İşletme yönetim sekli yada ürün geliştirme, işletme faaliyetleri, Pazar araştırma yada farklı iş modeli, işletme geliştirme ile iş geliştirme konularında kafa yormazlar. Onlara göre biri yapsın sonra biz de yapalım. Neden çünkü yaratıcı düşünceden uzak kopyacı bir işletmeci mantığı vardır. Bunların işletme anlayışı kim ne yaptı iyi bakın hemen bizde yapalım derler. Hep birini takip ederler. 

Biri iş açmadan önce aylarca iş fikri araştırır Pazarı inceler gerekli yerlere danışır ve kendine iş kurar. İlk önce bizim kopyacı mantıklı iş adamlarımız kendine danışılırsa olmaz der, küçümser iş fikri tutumu hemen kendisi de atılır oysa eldeki Pazar payı ve pazarı belirleyen firmalar oluşmuştur bir kere. İş dünyasında lider olmak işliyorsan işe kendinden bir şeyler katmalısın. Başkalarının fikirlerini öğrenmen takip etmen güzel ama lider olmak istiyorsanız kendi fikriniz ve durusunuz olmalı. Alınan bilgilerin doğruluğu araştırmalı ve düşünerek kendine uyarlaman lazım. 

Birlerinin düşündüklerini aynı şekilde kendin uygulamayasın bilgi aynı olsada olanaklar ve insan faktörü piyasanın durumu aynı değildir. Eğer yeni bir iş fikriniz varsa araştırmak ve analiz etmek için kendinize zaman ayırın korkmayın yatırım fırsatı da bitmez olanaklarda bitmez yanlış işe yatırım yapmaktansa hiç yapmamak daha mantıklıdır. Bazen koltuğun kıymetini bilmek lazım. 

İş fikrinizi hayat geçirmek için plan yaparken birilerinin yaptığını kopyalamayın onun yerine yapmak istediğiniz işte fraklılık yaratacak detayların üzerinde kafa yorun. Farklı olmak size hem yeni bir hedef kitlesi ve Pazar alanı acar hem de rakiplerinizden farkınız olur. Farklılık karlılık olduğuna göre de siz onlardan karlı olursunuz. Farklılık işletme yönetimi, pazarlama, satış, ödeme, maliyet, hedef kitle, üretim yöntemi, satış sonrası hizmetler gibi birçok konuda iyileştirmeler yapıla bilir. Son olarak iş dünyasında iki tip işletmeci vardır. 

Takip eden ve takip edilen. Takip edilen her zaman işin kaymağını yiyen ve piyasayı kontrol eden olurken takip edenler sadece bölgesinde lider olabilir ve az bir karlı yetinmek zorunda kalır. Çünkü takip edenler asla en çok kazanan olamazlar. Kazanmak istiyorsanız kendi fikirleriniz ve amacınız olmalı bunları gerçekleştirmek içinde mücadele ruhu, kararlılık lazım. Bunların hepsini gerçekleştirmek için kendine güvenmek ve kendi kendini motive etmek gerekiyor. Aklınızı kullanın Aklınızı. İlle her Başarlı girişimci yeni bir ürün yada icat çıkarmak zorunda değil. Çok kazananlar sistemli işletme kuranlardır. 


Yorumlar