İşletmelerde Zaman Yönetimi ve Nitelikli Elemanın Önemi

İnsanların çoğu çalışıyormuş gibi görünmek için çalışıyor. Çalışma zamanın uzunluğu ölçü olarak kullanmak yerine verimli çalışma zamanın miktarı daha önemlidir. Doğru yöntem ile zamanı doğru kullanmıyorsaniz kaç saat çalıştığı hiç önemli değil.

İşletmelerde zaman yönetimin en büyük düşmani gereksiz isler ve zaman çalan insanlar ile muhatap olmak ve plansız iş yapmaktır. Boşa geçen ve nakit döngüsü sağlanamayan her dakika işletmeye gider olarak enerji maliyeti, işçi ücreti ve kira ile kazanctan zarar olarak zaman kayıplari sonucu maliyet oluşturur.

İşletmelerde iş yapan insanlar doğru bilgi ve etkili olması durumuna 10 tane niteliksiz, boşa zaman harcayan insan yerine 1 tane nitelikli insan çalıştirmak daha mantıklı. Zira verimsiz her elaman boş yere koltuk işgal ederken kayıp olan müşteri demek olurken aynı zamanda elemanların harcamaları ve aldigi ücret işletmeye gizli maliyet olarak yansır.

Verimsiz elaman almak yerine verimli elaman almana daha yüksek ücret vermek insanın daha fazla çalışmanın be işi ile işletmeyi daha fazla sahiplenir tam.olaral temsil eder. Bu daha daha az zamanda daha az elaman ile daha fazla kazanç saglamak olarak işletmeye dönüş yapar.

İşletmeleri doğru konumda doğru insanlara görev vererek eğitim ile vasıflı elamanlara prim artı komisyon vermek yöntemi ile performansa dayalı ücretlendirme işletmeler için ve çalışan insanlara daha faydalı olunur.

İşlemlerde mesleki eğitim, pazarlama ve satış, zaman yönetimi, konularında eğitilmeleri gerekiyor. Bir işletmede eğitim yoksa gelişmesi ve büyük işletme olması beklenmemelidir. Vakit nakit ise zaman yönetimi de kazanç demektir.

Yorumlar