Esnaf Şikayet Etmek Yerine Neler Yapmalı?

Esnaf; Müşteriler neden bizden alış veriş yapmıyor diyerek sitem etmek yerine  müşteriler niye bizi tercih etmiyor sorusuna cevap aramalı.  

Piyasadan şikayet etmek yerine  kendi ekonomilerini kontrol etmeli doğru finansal yönetimi yapmalı,  ülke ekonomisi ve dış risklere karşı tedbirler almalı.  

Kazancim az demek yerine ürün, hizmet  geliştirme maliyetleri düşürme etkin yönetim satış ve pazarlamaya kafa yormali. 

Kurumsal firmalardan şikayet etmek yerine  kurumsallaşmali.  

Devlet desteklerinden ve düşük faizli kredi olanaklarından faydalanması gerekir. 

Doğrudan gelir ile geçinmek giderlerini karşılamak yerine işletmeden gelen para ile aktif yatırım pasif gelir kaynakları yaratarak yatırımlardan gelen para ile giderlerini karşılamayı.  Büyümek ve gelişmek ancak böyle mümkün olur.

Yorumlar