NASIL İYİ SATISICI OLUNUR?

Her işletmenin amacı ürünlerini daha yüksek kar marji ile satarak hızlı devir yapmak yolu ile daha fazla kazanç sağlayarak sermayayi katlayarak işletmenin devamın sağlamaktır.

Eski zamanlarda ürün az rakip fazla olmadığından dolayı alıcı en yakın iş yerinden ihtiyaçlarını gidermek için alım yapardı. Alici çok olduğundan dolayı yüksek kar elde etmek için satış yapmak o kadar önemli değildir zira müşteri sıkıntısı yok.

Teknolojik ilerleme ile birlikte insanlar ucuz ve yakın yerdeki işletmeden alım yapmak zorunda kalmıyorlar. Artık insanlar internet üzerinden istediği mağazadan alım yapmaları mümkündür. Ulaşımın kolay olması ve her evde en az bir otomobil olmasındam dolayı insanlar beli bir işletmeye yada bölgeye bağlı değiler. Üstelik aynı kalitede ürün üreten binlerce firma olması da seçme özgürlüğüne kavuşturuyor.

Böyle bir ortamda insanların beklentilerinin değişmesi, gelirin artmasindan dolayi insanların talepleri ve beklentileri değişmesi ile Firmalarda satış yapmak için faaliyetlerde bulunmak ve iyi satış elamanları yetiştirmek zorunda kalıyor.

Bir firmanin geliri satış yapacak elemanlara bağlıdır. Satış varsa gelir var, gelir varsa kazanç vardır. İyi bir satıcı elaman hem kendisi hemde kurumuna ciddi anlamda para kazandırır.

İyi bir satıcı olmakta önemli konulardan biri haline geldi. Bir işletmeye terk eden müşterilerin % 68 elamanlarin yanlış davranışından kaynaklanıyor. İşletmeler kesinlikle satış konusuna ayri bir önem vermelidir.

İyi bir satışci her yerde iştedigi fiyata iş bulur. Satış yapan elaman her zaman kazanır ve kazandırır. İşletmeler satış elamanı aldıklarına eğitim vermeleri gerekiyor.

İyi bir satışın şartları olarak satılan ürünü iyi tanımak, İnsanlari tanımak ve analiz ederek bütçe ile alım nedenini bulmak, modayı takip etmeleri gereklidir.  Rakipler hakında da bilgisi olmalıdır.

İyi bir satışci olmak için; kibar olmak, nazik ve düzgün konuşmak, iyi sunum yapmak, firma ve ürünler hakkında doğru bilgi vermek, temiz ve bakimli olmak, insanlarla iyi iletişim kurarak dostluk bagi kurmasını bilmelidir.

Asla kendi egolarini tatmin etmek için gereksiz çok konuşmaya, ürünü olmayan nitelikler varmış gibi abartmaya ,insanları yanlış bilgi vermek ve aldatmaya çalışmak gibi hatalara yer vermemeldir.

Yanlış bilgi ile satılan ürün insanların kandirilimasindan dolayı müşterinin bir daha gelmemesine ve firmayi , ürünleri kötüleşmesine neden olur. Özelikle bayanlar bu konuda daha fazla olumlu ve olumsuz durumu yayma konusunda daha etkilidir.

Son olarak alışverişte alım kararının %80 bayanlar tarafından verilir. İşte bu nedenle bayanlar daha fazla satış yaparlar yada bayanların ruhundan anlayan erkek satış elamanları daha başarılı oluyorlar.

Yorumlar